Och blommorna då?

Jo det blir blommor i köksträdgården i år också. Givetvis!
Det är ju det som är hela poängen med den stora köksträdgården, att kunna slösa med blommor.

Det vita har varit mycket vackert, så jag kan inte annat än fortsätta beställa vita sorter.
Lite uppblandat med färg också, lite purpur, lite violett.

 Runt kanterna kommer jag att plantera den fantastiska petunian Tidal Wave Silver. Den växer och växer, så till den milda grad att jag fått klippa med häcksax. Men hellre det än något som inte vill växa.





Inne i bäddarna skall jag plantera rosenskära. Den vanliga vita får sällskap av Cosimo Purple-White.
Sen vill jag göra ett test att odla Trachelium, sorten Devotion Purple har vacker blomfärg, och dessutom lite bladfärg.

                     

 Blomstertobak är också ett måste, vit och limefärgad, doftar underbart.
Mera vitt? Ja kanske den vita broksalvian, vit narcisstobak och lite vita vallmo. Så förstås grekisk lövkoja för den fantastiska doften.

                     

I mitten av de stora bäddarna har jag ju klätterställningar, där blir det en mix mellan ärtor, bönor och blomma för dagen. Sorterna Milky Way och Knowlian's Black får komplettera varandra.
Nu gäller det bara att väder och vind är hyggliga så det blommar bra.

                     

Beställningarna och bilderna är från Lindbloms Frö och franska fröfirman  Baumaux

Kommentarer

Christina sa…
Härligt med så stora ytor, så det räcker både för grönsaker och blommor! Din köksträdgård är ju underbar!
Ha det gott!
Christina
Oj det kommer nog bli läckert.Lycka till.
Yummy, yummy! Gillar färgvalen! Kram Mia
Berit sa…
oj vad snyggt det kommer att bli!Var får du tag i frön til Tidal Wave Silver??den såg intressant ut
Berit
Stickan sa…
den vita broksalvian såg läcker ut. Jag har sått broksalvia tidigare och den är lätt att dra upp själv.
Lyckliga dig som har plats att slösa med blommor på.... Det kommer bli jättefint!!! Du har verkligen en vacker köksträdgård!!!

Själv får jag tränga ihop mina blomsterodlingar lite överallt ;-)

Många kramar
Charlotte
Lisa sa…
Det blir riktigt läckert hos dig igen! Jag odlade Trachelium för första gången förrförra året, den är riktigt tacksam. Den är perenn om man övervintrar den inne. Jag har den med pelargonerna i 4 plus, går fint.
Lisa/Lisas trädgård

Populära inlägg