Grönsaksodlare - Trendputtar?

Man kan knappt tro sina ögon. Efter att ha levt ett liv i skuggan av rosor, clematis och annat kan nu alla glada grönsaksodlare komma "ut ur garderoben" och erkänna - Ja jag odlar grönsaker, and I´m proud of it!
Tidningarna tävlar om att fresta oss med färgglada tomater, fräsha sallater och läckra bönor!
Till och med Expressen hakar på, ett helt nummer av Leva och Bo, jag tappade nästan hakan ;)

Imorgon, lördag, skall jag dra mitt strå till stacken och göra mer reklam för grönsaksodling. Tjörns Trädgårdsförening arrangerar. Kom till Häggvallsskolan på Tjörn kl 11 och bli inspirerad !
Det blir dubbla föredrag, både Dagliljor och Potagerodling!

Kommentarer

Åh, om jag ändå kunde komma! Jaa, visst är det en härlig trend nu! Äntligen är man lite 'inne'! :) Kram Mia
Jag vill osså!

Lycka till/ Tyra
Kul Anette att du kommer hitåt i morgon. Har ingen bil men hoppas det löser sig på något sätt för jag vill gärna höra vad du har att
berätta :-)
Tusen tack för fröerna som kom under veckan. Har en del frågor, men förhoppningsvis kan jag ta dem i morgon.
Ha det gott
Birgitta
Ja, det ska verkligen bli trevligt att träffas igen och höra om "våra" älsklingar:)) Kul om du också kommer Birgitta;)
Anns Gröna sa…
Fantastiska odlingar du har! Och visst är det vår nu - fast man blir ju lite fundersam när man tittar ut här omkring. Tur att du har så inspirerande bilder att bjuda oss på istället.
Ha det gott!
Kram
Ann
Ok, vi kryper ut ur gardaroben nu då...lycka till i helgen.
K, l
Lisa sa…
Ja, hi hi, det var ett kul uttryck ! Det känns verkligen som en liten upprättelse efter alla år som man känt sig som en fossil :-) Hoppas du har föredrag åt mina krokar någon gång !
Lisa/Lisas trädgård

Populära inlägg