Dagens daglilja: Bali Watercolor

Jag går igenom mina bilder och längtar efter sommaren. Hoppas, hoppas att det blir en solig sommar så jag får se lite mer av mina fina dagliljor. Alla sorter gillade inte den regniga sommaren ifjol, men vem gjorde det? Jag tänkte presentera några av de jag har delat och som finns till försäljning i år. Så nu blir det en "daglig dos daglilja" på min blogg.
Vi startar med:  



Bali Watercolor. 
90 cm. Blommar juli/augusti. Doft.
Lavendelfärgad med silvertonat "watermark" och gröngult svalg.
En tetraploid sk spider från Patrick Stamile, en av de främsta skaparna av nya dagliljor. Växer bra hos mig.


Jag har inte odlat den här så länge, men hittills är jag nöjd. Den visar upp mer och mer av blomman för varje säsong, växer snabbt och har kunnat delas ofta. Patrick Stamile som skapat den är erkänt skicklig och har tagit fram många bra dagliljor, banbrytande på tetraploida Spiders bland annat.




Kommentarer

Den är bara så snygg!! Ska leta reda på ett bra planteringsställe för denna:) Ha det gott/Monne
Mari sa…
vilken härlig lilja du visar.
jag har bara två dagliljor i min trädgård (ska skaffa fler) Jag köpte mina på plantagen förra våren, men fick inga blommor på dom?. Hoppas dom kommer i år. Har du några bra tips på hur man får dom att blomma?
kramis
Anns Gröna sa…
Mums! Den var ju läcker. Hm, var kan en sån placeras då? ☺
Kram
Ann
Törnrosa sa…
Usch, ännu en sötnos.
Kram från Törnrosa
PS Ingen facebookare här, inte. Bara telefon. DS

Populära inlägg