Ny växthusbibel!

Nu har den hittat hem till mig, Claus Dalbys nya växthuspraktverk!
Det var inte lätt för UPS skall jag säga. Man kan tro Boäng ligger vid världens ände ;)

Om du går i växthustankar och vill ha en riktig coffe-table-skönhet att inspireras av är detta den rätta boken. Här står inte så mycket om odling, men du får se alla tänkbara konstruktioner och jag hade med glädje haft boken att konsultera innan jag ritade vårt.
Drygt 120 olika hus har den flitige Claus dokumenterat.

Sen är den så vacker så man kan gott ha den hemma bara för det!
Ursäkta suddiga mobilbilder! Skall försöka komma ihåg att ta nya, eller så tittar du här:






Det är ingen sänglektyr med sina modiga 4 cm och dryga 2 kilo ;)

Kommentarer

M/S Design sa…
Visst är det fina växthus i den!!!
Mycket trevlig läsning.
Mariana
En sådan bok skulle jag behöva ha plastskydd över, eftersom jag skulle ha suttit och dreglat över alla underbara växthus:)) Ha det gott/Monne
Johnna G sa…
Ååå finns på önskelistan! Har ju en plan för ena sidan av huset ;-)
Men oj, den ser ju ruskigt läcker ut. Den måste jag se till att lägga vantarna på. :-)
Malin sa…
DEN skall jag önska mig!
Inget att somna i sängen med helt enkelt... har gjort det förut med andra sköna tegelstenar och det gör ONT...
Kram

Populära inlägg