tisdag 4 maj 2010

Gnäll

Varför råkar mina växtförsändelser så ofta ut för strul? Nu är det Posten som inte vet var de har ett paket fullt med dagliljor. Sist var det DHL som snurrade till det.
Jag ringer och ringer, paketterminalen, omlastningen, transportfirman, utlämningsstället, kundtjänst........ men inte hjälper det. Paketet är och förblir borta, försvunnet ut i det tomma intet som uppstår när det registrerats på terminalen för utsändning men sedan inte "finns" mer.
Värst av allt, plantorna var en sambeställning och skall vidare till annan andress. Inte via posten i alla fall!!

13 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

För jäkligt!! Men om de shabblat bort en försändelse så måste väl de stå för ersättning? Det var väl rätt mycket pengar det rörde sig om va? De (posten) borde verkligen se över sina rutiner det är ju helt oacceptabelt att försändelser bara försvinner. NÅGON har ju uppenbarligen gjort fel. Tycker så synd om dig och alla andra som blir drabbade.

Dagliljan sa...

Jag tycker det jobbigaste är att jag bara är mellanhand för det här paketet. Hade känts bättre om det var mina plantor som försvann.....

Annika Christensen sa...

Helt ok att gnälla, jag skulle vara urfröbannad.
Typsikt att du skulle vara mellanhand på juset de paketet..
Hoppas de bara dyker upp så där en vacker dag.
Annika

Njut i din trädgård sa...

Fy så trist! Gnäll på - då vet man vem man ska se upp med!
Hoppas hoppas paketet kommer fram!

Anns Gröna sa...

Va!?!
För dållit! Man litar ju på att paketen ska hamna där dom ska! Hoppas verkligen de kommer tillrätta, men hur mår dagliljorna då kan man ju undra!?!
Ha det gott iallafall!
Kram
Ann

HelenJ sa...

Extra jobbigt när det är växter, de riskerar ju att bli förstörda när de ligger bortglömda på nåt lager nånstans. Jag har själv jobbat med frakter så jag vet hur illa det kan gå. Har en adressetikett ramlat av kan paketet bli stående ganska länge mitt på golvet nånstans tills någon tröttnar på att gå runt det och tar tag i det....

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Asch, du har redan så många dagliljor...nån mer eller mindre gör väl ingen skillnad! ;o)

Nääää, uselt skämt...fy så tossig man blir. Minns när mitt paket från Holland försvann. När det äntligen återkom till avsändaren hade de varit o vänt i Belgien och Finland (!), 3 av flera tusen paket kom inte fram det året och ett av dem var mitt, suck!
Håller tummarna att det kommer fram imorgon, lägg lite ormbunkeblad i brevlådan...det kanske hjälper! ;oD
Kraaam, Lydia

Bente Simonsen sa...

Och jag har väntat sedan vecka 14 på ett packet från England!
Ingen reaktion från avsänder.

Bondjantan sa...

Ja egentligen borde jag väl uppmuntra och komma med hejarop men det blir nog till att jag ställer mig till skaran som gnäller. Migränig och otroligt grinig Bondjänta finnes!

På återseende!

Bitte sa...

Fy vad tråkigt..minst sagt.
Förra sommaren så ringde det en dam till mig och undrade om det var jag som skulle ha den stora växtlådan som kommit till henne. Jag bor på Skomakaregatan och hon på Skomakarvägen men med olika postadresser. Skönt att hon var ärlig så jag fick mina förbetalda plantor.

Hoppas ditt paket snabbt kommer tillrätta..

Madame C sa...

Gnäll på! Med all rätt! Vart tog vårt gamla pålitliga Postverket vägen? Rena dårpippi-företagen har det blivit av alla som hanterar försändelser nu för tiden. Bu för både Posten och DHL:(
Matuppror finns. Dags för ett postuppror?
Charlotta

Dagliljan sa...

Tack för all sympati. Idag tröttnade jag och körde ner till paketterminalen och ringde på. De tittade på mig som om jag kom från mars eller nåt.
Paket? -Ring reklamationsavdelningen.
Men efter lite förklarande och envisandes tog han mitt paketnummer och telefonnummer .............och tänk, plötsligt fanns paketet! Det hade blivit "handsorterat" ner i en container till speditionsbolaget TNT. Ingen vet varför, allra minst jag. Där hade det legat sen förra veckan ("-De hämtar sin container en gång i veckan")
Vågar inte tänka på hur dagliljorna sett ut om de sedan legat en vecka hos TNT innan containern åkte tillbaka till posten.........osv.

Bitte sa...

Jösses...men tur att du fått fatt i paketet äntligen.