Mjölksyrade grönsaker

Så, nu har jag gjort mitt första stora glas med rotfrukter.
Hade laddat upp i köket med majrovor, morötter, rödbetor, lök och annat.
När det var dags att börja riva allt upptäckte jag att köksmaskinen lämnat in, eller snarare rostat ihop. Morrande, med skruvmejsel och 556, mekade jag en stund, men drivaxeln satt som berget.

Så det blev till att ta fram rivjärnet och få lite motion.
Det blev bara ett glas, 3 kg tar en stund att handriva.

Nu får jag föröka få fixat maskinen så jag kan ta hand om resten, det är en del kvar ;)

Kommentarer

Oj ja, där är att riva! Kanske läge att muta barnen? ;o)
Typiskt, vilken himla dålig timing att lämna in på:)) En riktig bedrift att handriva 3 kg! Ha det gott/Monne
Maskiner lägger alltid av bäst som man behöver dem.. och funkar inte 556 då ÄR det trasigt..
Ser gott ut dina handrivna grönsaker, och vilka mängder du har, en grönsaksskatt!
ha det gott!
Unknown sa…
Wow! Vilken härlig skörd! Och vad duktig du är som mjölksyrar dina grönsaker. Höll på med det i början av 90-talet, men det hela föll i glömska. Nu blir jag sugen på att prova igen. Det är ju rena medicinen, det där. Och himla gott!
Ha det gott,
Charlotta
Det var ingen dålig skörd där, hoppas du får fart på maskinen igen, kan bli väl stora armmuskler på högerarmen annars.
Lisa/Lisas trädgård
Hoppas du får fart på maskinen. Själv har jag bara provat att göra själv en gång - gott är det.
Trevlig helg
Birgitta
Anns Gröna sa…
Hur gick det? Har du kvar några fingertoppar och knogar?!?
Duktig du är på att ta tillvara vad trädgården gett - har aldrig provat mjölksyrat med det låter spännande.
Hoppas du har det gott och att du får en skön adventssöndag!
Kram
Ann
Claus Dalby sa…
Hvor ER det altså smukke farver.

Populära inlägg