söndag 13 februari 2011

Jag glömde ju dessa!

När snön tinat bort i dagliljebäddarna hittade jag fyra nya sorter som jag har till salu i vår.
Bland dem finns den ovanliga `Grey Witch´, en av tre häxor från Margo Reed i Virginia, USA.
Det här är en riktig växare. Bildade en rejäl klump på nolltid.

En annan vacker sort från en duktig hybridisör är `Carmine Ibis´ från Brian Mahieu.
Den här har jag inte haft så länge att jag kan säga så mycket om hur den växer, ja till räckligt i alla fall eftersom jag kunnat dela den redan. Brian är känd för sina fina dagliljor i öppna gammaldags former. Han har korsat tillbaka vackra dagliljor med de rena arterna för att få fram friska och växtvilliga nya sorter.

3 kommentarer:

Berit sa...

ååå så fina!!
Ha en underbar dag!

Christina sa...

Härliga dagliljor! Det som göms i snö ...
Ha det riktigt gott!
Christina

Diana61 sa...

Denna daglilja måste jag bara ha!! Gud så vacker!