Entrapment !

Under tiden som frösådderna spirar och varmbänken blir klar för sådd tänkte jag visa lite bilder på dagliljor som jag fått köpa av min vän och odlare Gerard i Holland. Jag besökte hans stora odlingar förrförra sommaren. Dagliljorna är alla nya för mig så alla uppgifter om dem kommer från AHS databas.
Dessa kommer att finnas med mig på marknaderna i vår/sommar.
Först ut är Entrapment.
Höjd ca 60 cm, blomman är 15 cm, blommar i juli-augusti, registrerad som återblommande.
Semi-Evergreen, Diploid,
Blåviolett med gult svalg.
  
Den här ser jag fram emot. Hoppas färgen stämmer, för den är verkligen läcker. 
Extra roligt är att det är Gerards egen registrering, made i Holland alltså.




Kommentarer

Vilken trevlig färgklick!
Den kan jag mycket väl tänka mig att köpa!
Malin sa…
Wow vilken härlig färg.

Hoppas du vilat upp och kryat på dig...
Nu är det 19,4 i min varmbädd. Det måste väl vara en bra början?
God afton

Populära inlägg