Fröerna, nya och gamla bekanta :)

Nu börjar fröerna ramla in i brevlådan.
Lustig känsla att hålla en påse med Papaver Candy Floss från Thompson & Morgan i sin hand och veta att ursprungsfröerna kom härifrån Boäng.....
Jag var ju bara tvungen att köpa en påse och testa att så och se om de ser likadana ut som de som växer kvar i min trädgård. Kanske får köpa en påse till sen och behålla obruten, som minne.


Den ljusgröna grönkålen skall också bli spännande att testa. Det skall tydligen vara en gammal sort öster ifrån. Passade bra in i färgplanerna i år, hoppas den är så ljus som bilden säger....

Apropå fröer så verkar det röra på sig i USA. De stora företagens monopolsträvanden väcker motkrafter, gott det.


Kommentarer

Det är fantastiskt roligt Anette, jag måste nog också köpa en så jag har en "Anette" i trädgården. Synd att påsen inte har någon bild. Din grönkål ser också trevlig ut. Jag får väl så lite jag med så att rådjuren och haren har något att mumsa på i höst.

Lisa sa…
Ja, jag har också köpt Candy Floss i år :-) Fast från Rara Växter, det var nog lite mindre frön i påsen där, jag ser att din innehåller 300 frön. Den där kålen ser fantastiskt spännande ut, lova att du tar kort på den i sommar så vi får se om den blir så ljus. Jag har länge letat efter Smörkål som jag köpte för många år sedan när jag började odla. Fast det är en slags vitkål som är mer ljust gulvit. Den var så jättegod, ser du den någonstans får du gärna tipsa mig. Ha det gott i fröpåsarna :-)
Lisa/Lisas trädgård
Lisa sa…
Åh, jag är jätteintresserad om du kan avvara några fröer av smörkålen ! Jag behöver inte så många, ska bara odla den för eget bruk.
Var har du hittat den ?
Jag kan skicka dig ett frankerat kuvert och säj vad du vill ha i ersättning för fröerna ! Eller har jag kanske något du behöver ?
Lisa/Lisas trädgård
Lisa sa…
De har jag inte handlat av, franskt misstänker jag...ajaj, har de retat upp dig ;-) Det finns en svensk fröfirma jag sagt att jag ALDRIG ska handla från mer....och så gör jag det i alla fall, jag föll för frestande bilder, shit ! Ja du vet hur det är...när man behöver :-)
Men är det ok att jag köper några fröer av dig ? Jag kan posta pengar i morrn. maila mig din adress och pris på lisa@lisastradgard.se
Lisa igen
Lisa sa…
Åh fy, sånt gillar vi inte ! Hoppas de klarar sig nu då, sånt där kan ju få småfirmor i konkurs :-(
Min adress är Elisabeth Adamsson, Sjöängen Karlsberg 1, 542 94 Mariestad. Men jag vill ju gärna ersätta dig. Du får debitera lite extra på dagliljeleveransen i vår eller också får du önska dig något som jag har :-) Ha en finfin helg !
Lisa igen
Tack för att du håller tummarna för mina drömmar och planer, det kan behövas lite extra stöd! :)
Tyvärr så rasade mycket av de två yngsta växthusen när det var så mycket snö för några år sedan. Husen var i mycket dåligt skick.
Det äldsta växthuset plockade jag ner det mesta av redan första hösten vi köpte stället, just för att jag tänkte att det nog inte tål så stora snömängder.

Kul att så frön som ursprungligen kommer från din täppa! :)
Hoppas du inte blir besviken!

Trevlig helg!

Populära inlägg