Nu är det dags att beställa småplantor i brätt! FULLBOKAT!

Tycker du det är kul att odla men har inte tid att passa småplantor?
Jag drar upp ett helt pluggbrätt med blandade bladgrönsaker till dig, 150 små plantor, klara att plantera ut i pallkrage eller trädgårdsland när risken för frost är över i slutet av april/början av maj.
Eftersom de inte kan skickas med post vänder jag mig främst till er som bor i närheten av Boäng, Röstånga, Lund och Malmö. Först till kvarn, jag vågar bara lova ca 20 brätt pga begränsad plats....

I brättet kommer att finnas flera olika sallater, bladcikoria, rucola, bladkål, grönkål, bladsarepta mm.
Alla bladen är valda för att ge skörd länge och för att kunna klippas blad av kontinuerligt under sommaren.
Några sorter kommer att ge mest i början, andra lite senare. När en sort är färdigskördad eller går upp i blom slutskördar du de plantorna och sår en rad med rädisor eller annat lättodlat.

 




Kostnad för ett helt brätt är 300 kr inklusive moms. Du får 25 kr rabatt om du har med dig det tomma fjolårsbrättet tillbaka till mig.

Maila in din beställning på bestallning@dagliljan.se


Kommentarer

Vilken underbar affärsidé! Måste ju vara perfekt att få allt på ett brätte:) Kram/Monne
IET sa…
Det ser så himla trevligt ut det där. Underbart med sorter som kanske inte är så vanliga.
/iet
M/S Design sa…
Mycket smart! önskar jag bodde nära!
Mariana

Populära inlägg