Vissa dagar är bättre än andra :)

Hemma efter en trevlig dag på Centrum för innovativa drycker, Balsgård.
Har lärt mig ännu mer om cider, riktigt kul.
Är man på Balsgård får man ju smita in på Elitplantstationen också.
Så fick jag hem ett brätt med kronärtskocka Herrgårds, och ett med fikon `Desert King´ också.
Väl hemma kollade jag ner i varmbänken. Gårdagens hönsgödsel och varmvatten har gjort susen, 45 grader varmt och det ångar friskt om den.
Nu sorterar jag bilder inför trädgårdsmässan, skall prata och det är alltid lättare att minnas vad man skall säga med bildstöd.

Ibland är livet mer trevligt än vanligt :)

Här kan man läsa om fikonet!

Kommentarer

Lisa sa…
Låter som en fantastisk dag :-) Åh, jag hade gärna tittat in på Elitplantstationen oxå ! Kan man det..om man har vägarna förbi, eller är det bara speciellt utvalda som får titta in där ;-) När får vi se första Dagliljecidern i butikshyllorna förresten ?
Lisa/Lisas trädgård
Boäng sa…
Du kan handla om du har firma. De skickar över hela landet tror jag.
Dagliljecidern dröjer nog, hi hi.
Unknown sa…
Hvor er det en flot blog du skriver. Meget inspirerende, og super flotte fotos.
Mange hilsner
Anna og Vibeke
Låter spännande både med elitplantstation och talarinsatsen. Lyckat till!

/Anette

Populära inlägg