Favoriter från bildvisningen



Här kommer en lista på de blommor och grönsaker jag presenterar lite extra under mitt föredrag. De är listade i den ordning de visades.
Vill du boka in föredrag till din trädgårdsförening, villaförening, arbetsplats mm så hör av dig, gärna per mail: anette (at) boang.se

Lycka till med odlingen!


Blåkrage
Tidal Wave Silver
Zinnia Tropical Sun
Strandkrassing
Tagetes tenuifolia
Lathyrus White Cherub
Petunia Tidal Wave Cherry, Hot Pink, Silver m fl.
Antirrhinum Liberty-serien, t ex Classic Bronze
Ammi majus
Nicotiana alata
Nicotiana alata Lime Green
Calendula Indian Prince
Papaver p. Candy Floss
Cosmos bipinnatus Sonata-serien, t ex Pink
Verbena bonariensis

Röd sallat Nymans, Mascara, Intred mfl
Cressonnette marocaine, (Cerbiatta?)
Asiatisk bladselleria, Kintsai
Grönkål Torzella
Palmkål, svartkål
Spigariello (bladbroccoli, vitblommande)
Savoykål Samantha
Spetskål Kalibos
Mangold Lucullus
Rödbeta Bulls Blood
Purjolök Blaugruner Winter, Northern Ligts, S:t Victor m fl.
Lök Keravel
Torpedlök Kappa
Salladslök Guardsman
Fänkål Mantovano
Gråärtan Märta
Vaxskärböna Marengo, Brytböna Allegria, Störböna Blauhilde.
Bondböna Jubilee Hysor, Sigvard, Double Red, Black Russian, Karmazyn
Potatis Higland Burgundy Red
Potatis Anya och Mimmi



Kommentarer

Laila sa…
Ser att du täcker mellan vissa plantrader. Vad är det för täckmaterial du använder och hur håller du borta sniglarna därifrån?
Allt gott!/Laila
Boäng sa…
Det är halm som jag lägger på gångarna mellan bäddarna. Jag lyfter på halmen om jag ser snigelskador.

Populära inlägg