lördag 6 februari 2016

Små, små fröer.

Nu är det full fart på sådderna.
Det finns många sätt att så på men jag sår mest i pluggbrätt.
Det är smidigt att så fröerna ett och ett i plugg som man sen lätt kan skola om, eller vid senare sådd plantera ut direkt. Några saker sår jag två, tre fröer i klunga t ex lök. De planterar jag också ut så, utan att dela upp.
Jag har aldrig blivit vän med de såredskap som finns (sådosa tex) utan jag använder "knacka-med-fingret"-metoden.

Det är lite av terapi att så brätt efter brätt. Man kan inte vara stressad, och är man det i starten är stressen strax som bortblåst. Här kommer 50 sekunder så-terapi!


3 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Som sagt lätt som en plätt! Härligt att vara igång. Ha en fin kväll! Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Härligt det ser ut. Tack för titten. Jag är jättesugen på att så i år, det var länge sedan sist.
Kram Maria

Boäng sa...

Ja, så måste man, det är svårt att leva utan :)