Favoritbönan Allegria

Bönorna är slut! Jag kan inte skicka fler, tack för alla beställningar!

Jag har en absolut favorit när det gäller buskbrytbönor (haricots verts).
Den heter Allegria och fanns förut i flera firmors sortiment i både Sverige och övriga EU. De sista åren har den tyvärr blivit mer ovanlig i katalogerna, så förra året fick jag leta reda på en grossist i Belgien för att få tag på utsäde. Eftersom frakten är dyr så beslöt jag mig för att ta hem så mycket som fraktportot tillät, och det blev en del.
Så - vill du testa att odla en supertunn delikatessböna med underbar smak och god skörd så delar jag gärna med mig mot en liten peng. Förra våren bad jag de som var intreserade att skicka ett frankerat kuvert med 20 kr (16 kr plus moms) i, och det fungerade jättebra. 
Nu har jag groningstestat bönorna och av 22 st grodde 20 snabbt. Därför törs jag upprepa erbjudandet i år också.

Skicka alltså ett adresserat och frankerat (9 kr) returkuvert (vadderat om du är rädd om bönorna och inte vill att nån skall krossas, men de flesta klarar sig även i ett vanligt kuvert) till mig. Lägg en 20-kronorssedel i kuvertet så får du en matsked, drygt 10 gram. De är små så det är många.
Märk kuvertet Allegria. Jag skickar så länge jag har bönor kvar. Noterar här om de tar slut!
God odling!

Adressen är:
Anette Nilsson
Boäng 771
268 68 Röstånga.






 


Kommentarer

Populära inlägg