Dagens daglilja: Grey Witch

























Grey Witch. 
75 cm. Blommar i juli. Diploid. 
Lilagrå med mörkrött band och gröngult svalg. 
En av tre "häxor" från fantastiska hybridisören Margo Reed i Virginia USA. Margo tar fram vackra, höga spindeldagliljor och sk UF:s. Grey Witch växer väldigt bra hos mig, många skott. Dormant (vintervilande).
 (Trahlyta × unknown) 
Margos dagliljor är mina favoriter. De har ett naturligt växtsätt och gracila blommor som passar bra in i blandade planteringar med höga gräs och andra perenner. Sällan pråliga eller skrikiga i färgen. Titta in på Margo och Jims hemsida http://woodhengegardens.com/

Kommentarer

Längtar efter min planta;)) Den är så läcker så läcker:) Ha det gott/Monne
Jättevakcer - fast hos mig passar dom "pråliga i skrikiga färger" alldeles perfekt!
Vilken vacker färg! Den skulle jag inte tacka nej till! =)
Ha det fint! /Caroline
Lisa sa…
Åhh, jag tror jag just blev kär, suck!
Lisa/Lisas trädgård

Populära inlägg