lördag 9 mars 2013

Titta titta!


Mina första stackars stapplande steg på cidertillverkningens bana är nu förevigade på Sveriges bästa vin&dryckesblogg 2012. Ja inte för att den skulle smaka så bra utan för att jag gick kurs för Anders Öman, innehavare av bloggen och VD i Gustibus Wine & Spirit Academy.
Min är den champagnejästa flaskan, den vilda sorten tillhör SussVelander Vretare, min vilda vän :)

Jag väljer att se det som ett omen, det blir fler och mer ciderförsök på Boäng nästa år :)

Foto: Anders Öman

5 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Himla kul! Vem vet kanske det blir mer cider än grönsaker hädanefter:)) Ha det gott/Monne

Glädjekällan sa...

Kul! och lycka till.
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

Bondjantan sa...

Så spännande!
Jag borde verkligen lära mig ciderbryggning! Jag överlåter ju det åt lillebror men jag inser att det är dags nu... måste liksom. :-)

Dagliljan sa...

Ja, klart du skall testa, jätteroligt och mindre arbetsamt än det mesta vi redan sysslar med ;) Helgen har varit lugn hittills, men ikväll blir det konsert med alla elförstärkta ensemblerna på barnens gymnasium. Liv i luckan alltså.
Ha en skön söndag alla!

M/S Design sa...

Kul! hoppas den kommer smaka sen!
Mariana