Bondbönor!

Nu när jag sitter med fröbeställningar för sommaren 2015 kommer jag på att jag inte skrivit något om folårets succé, bondbönorna. Jag kunde inte drömma om att de skulle vara så goda. Färska direkt från baljan är de en delikatess. Förvällda och frusna, fortfarande goda, och torkade duger de gott till vintermat. Jag odlade två olika sorter förra året, den vanliga Green Hangdown och så Jubilee Hysor.
Båda var bra, men Jubilee Hysor gav den där extra bönan som gjorde att skörden blev riktigt bra.
Tror jag räknade ut att jag skördade ca ett kilo per sträckmeter, skalade bönor.



Här är länk till T&M som säljer den sorten.
http://www.tandmworldwide.com/vegetables/vegetable-seeds/pea-and-bean-seeds/broad-bean-jubilee-hysor/802TM


I år blir det 4-5 olika, minst!

Anette


Kommentarer

Populära inlägg