Hurra, 100 000 besökare! Och om den nya växtlagen förstås.

Hej alla kära bloggläsare.

Mitt i uppståndelsen kring EU:s nya växtlagar som håller på att arbetas fram passserade bloggen 100 000:e besökaren. Jag är jätteglad att det är så många som besöker bloggen och delar mitt odlingsintresse.

Jag firar med ett glas bubbel nästa gång jag har maken hemma här :)




I det mörker som har varit lagförslaget måste jag säga att det iallafall spreds en strimma med ljus idag, när jag lyssnade på senaste EU-debatten.
Det finns ett flertal parlamentsledamöter, både från de gröna, vänstern, Socialdemokrater och konservativa som inte vill ha lagen i sin nuvarande utformning (eller alls faktiskt).

Spola till 12.08 och lyssna på en total sågning av det nya lagförslaget om frön och plantor.
Tack Julie Girling MeP mfl! England är ett land av trädgårdsälskare.

Debatt i EU-parlamentet den 27/11 rörande den nya sk "frölagen", Plant reproductive material.

Filmen funkade inte i Chrome för mig, men testa Explorer eller Firefox om ni har det.

Kommentarer

Grattis till de första 100 000! Bra om parlamentsledamöterna inte heller gillar lagförslaget, då kanske de kan bli ett stopp på idiotierna:) Ha det gott/Monne
GRATTIS! Jag förstår att du är glad över att ha så många besökare!!
Ibland börjar man faktiskt undra vad dom håller på med inom EU - och om det är någon bra idé att vara med. Men...som tidigare egenföretagare som importerade en massa från Europa, så märkte man ju skillnaden - det blev ju betydligt lättare. Annars så vete katten om det är så vettigt.....

Populära inlägg